Trolleholms Slott AB
För att ni ska få en bättre inblick i hur vi arbetar kommer här en kortare presentation av oss och vårt koncept.
Trolleholms Slott AB är ett självständigt bolag utan ägandemässig anknytning till godset.
Sedan 1989 är slottsbyggnaden uthyrd på ett 40-års kontrakt till Trolleholms Slott AB, med möjlighet till förlängning. Slottet kan idag jämföras med en country club för företag, då man genom ett medlemskap har man tillträde till slottet. Slottet används för representativa ändamål, konferenser, styrelsemöten m.m.
Känslan ska vara att vi jobbar för det företag som besöker oss, därför har vi t.ex. ingen reception.
Allt förbokas av medlemmen innan ankomst, detta för att vi vill förmedla en känsla av ”hemma hos”. Med hänsyn till våra medlemmar jobbar vi under tystnadsplikt.
Vi har 14 sviter som alla är unikt och personligt inredda.
Vi har även 3 kuskrum och dessa har dusch och toalett i hallen utanför.
Förutom biblioteket, som rymmer ca 20-22 personer sittandes runt ett konferensbord, så har vi två mindre och ett större konferensrum på 4:e våningen. Ska man ha större konferenser rymmer Riddarsalen upp till 100 personer i biosittning, samma sal kan ta middagssittningar för upp till 90 personer. Vanligtvis har vi bara ett sällskap åt gången i huset och det är ju lite av lyxen, att få vara själv på ett slott.